5 let školení copywritingu ve vašich titulcích: 1. díl

Vymyslet titulek a předmět e-mailu pro pantofle nebo pivní podtácek? Není to tak easy.

Už 5 let dávám na školení účastníkům stejný úkol: Vylosujte si jeden z produktů a zkuste pro něj vymyslet 2 titulky. 1. pro ženu, matku ve středních letech, který by ji měl zaujmout po příchodu na homepage vašeho webu, a 2. pro mladého muže, který má sloužit jako předmět e-mailu a přesvědčit ho k otevření. Určitě poznáte, který je který z dané dvojice. Někdo vymyslel i více variant, někteří účastníci byli Slováci.

Před samotnou tvorbou dostávají účastníci následující tipy:

1) Zkuste využít v titulku pro web klíčové slovo, tedy typ produktu. Značku za každou cenu zmiňovat nemusíte.

2) Vciťte se do cílové skupiny jak potřebou, kterou může osoba řešit, tak tónem komunikace vzhledem k jejímu věku a pohlaví.

3) Využijte triky: 

  • čísla v nadpisu
  • dvojtečku
  • neznámé nebo zajímavé slovo, neobvyklé slovní spojení
  • akční sloveso nebo výzvu
  • přímou řeč
  • personalizaci/oslovení
  • citaci nebo parafrází známého díla nebo rčení

Pobavte se u nápadů, které se mi za těch pár let sešly, a třeba se i na centrálách známých značek inspirují pro nový slogan nebo claim! Tady je první várka.

Vonné svíčky Air Wick

Chcete mít stále voňavý domov? 

Jako voní domov? S Airwickom

Zabij propocený vzduch osvěžujícím AirWickom

Děti nejsou doma. Vychutnej si pohodu všemi smysly

Jedna rada, jak osvítit ženu

Aby byl váš domov stále voňavý

Vůně vašeho domova

Ohromte vaši přítelkyni

Provoňte váš byt

Navoďte atmosféru pomocí svůdné vůně našich svíček

Pantofle Scholl

Hýčkejte své nožky v pantoflích Scholl

Scholl: Podpoř svůj styl nepozorovaně

Dopřejte svým nohám královské pohodlí

V pantoflích Scholl jako na obláčku

Milujte své nohy a dopřejte jim královské pohodlí

Nepař se v teniskách, zapař v pantoflích

Vyber mámě bačkory. Buď nejlepší Ježíšek

Pantofle Scholl: Každým dnem projdete s lehkostí

Pantofle Scholl: Nebudete si chtít sednout

Limitovaná série stylových pantoflí pro horké dny

Limitované série letních pantoflí, za které se nebudete stydět

Milujte své nohy a dopřejte jim královské pohodlí

Myslete na své nohy a záda, kupte si pohodlné pantofle Scholl

Relaxujte zdravě v pantoflích Scholl

Bez podpatku, hezká a v pohodlí

Stylové a pohodlné kroky

Pantofle Scholl: Skutečný komfort pro vaše chodidla

Užijte si zdravou a pohodlnou chůzi

Nevíš, co koupit mámě? Zachráníme tě

Předvánoční top dárky pro mámy i babičky

Skleničky na víno Premier Wines

Vy a váš partner: chvilka souznění u sklenky dobrého vína Premier wines

Půllitr se nehodí pro každou příležitost – překvapte svou lásku exkluzivnímu skleničkami na víno

Některé velké příběhy se zrodily u sklenky dobrého vína

Skleničky Premier Wines: Nejen obsah. Forma rulezz!

Jak přežít pobyt na pískovišti? Naplňte skleničku na víno obsahem

Skleničky na víno Premier Wines: na rodičovskou s obsahem 

Skleničky Premier Wines: Nejen obsah. Forma rulezz.

Už na to máš věk, naplň Premier Wines správným obsahem.

Chcete prožít romantické chvíle do posledního detailu?

Premier wines: pro lepší zážitek z každé vaší sklenky

Přece bys už nešel jenom s lahví

Premier Wines: Vylepší zážitek z každé vaší sklenky

Žijte spokojeně: Život bez rozbitého skla

Rozbité skleničky na večírku? S námi je to mýtus! Nerozbitné skleničky se slevou 20 %

Sklenice, která vás nikdy neopustí

Vychutnej si chvíle pohody s blízkými

5 rad, jak si nejlépe vychutnat víno

7 tipů, jak si správně zvolit sklenici na víno

Pivní podtácek Braník

Pivní podtácek Braník: Ať chlastá, ale doma

4 triky s pivní táckem. Zamachrujte v hospodě

Konec olympijských kruhům na stole. Pod Braník patří podtácek

Baví vás ten stůl stále uklízet?

Pivní podtácek Braník umí použít i sám chlap

Zajdeme spolu na pivo?

Vzkaz pro všechny milovníky zlatavého moku

Pivní podtácek? Potěšte na Vánoce svého pivaře

Vychytejte chvilky s pivem k dokonalosti

Stylové a ekologické pivní prostírání. Ideální dárek pro vašeho muže

Co jste ještě určitě nedělal s pivním podtáckem

Nebaví vás to už leštit? Kupte mu tácek – pivní podtácek Braník

Už vás ty kola nebaví? Kupte mu tácek – pivní podtácek Braník

Braníku sluší tácek – pivní podtácek

Květináč Gardena

Poznejte kouzlo svojí zahrady bez vypínače a přivítejte Gardena květináče

Sestroj si svůj květináč a dokaž, že jsi chlap!

Keramický květináč Gardena: Barevné šaty pro vaše pokojové rostliny

Za krásnější domov: Oblékněte rostliny do originálních květináčů

Samozavlažovací květináč: Vypěstujte zdraví pro vaši rodinu

Co zaseješ, to sklidíš. Zn. Bez námahy

A další záludné výrobky, pro které vymýšleli účastníci školení titulky, vás čekají zase příště.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Ungr, Řezáč, Dolejšová: 3 lektoři radí, jak skvěle školit v onlajnu
Ungr, Řezáč, Dolejšová: 3 lektoři radí, jak skvěle školi...
Tentokrát jsem si pro vás připravila na annacopy.cz trochu neobvyklý formát – abych navázala na minulý článek o specifikách šk...
Jak pozná copywriter svou cílovou skupinu?
3 cvičení, jak poznat cílovku od stolu
Jasně. Pro porozumění cílovce potřebujeme ideálně data ze spotřebitelských výzkumů, hodiny hloubkových rozhovorů z face-t...
Tajemství nejlepších spíkrů
Tajemství nejlepších spíkrů: Co jsem se naučila na škole...
Jednou za čas vyměním svoji pozici přednášejícího lektora za pozici řadového účastníka školení. Chci se podívat, jak školí jin...
Úskalí online školení copywritingu a 3 tipy, jak na ně vyzrát
Úskalí online školení copywritingu a 3 tipy, jak na ně v...
Už došlo i na mě a to jsem se ještě před rokem na startu coronokrize dušovala, jak školit online nikdy nebudu. Jako jó, nějaká...
annacopy.cz školí e-shopaře
Co se (ne)naučíte na školení copywritingu?
Minimálně každý měsíc školím online copywriting a minimálně jednou za kvartál se setkám s nenaplněným očekáváním ohledně ...
Povinný čtvrtek byl plný vína a konkrétních příkladů
5 tipů, jak v copy obhájit cenu před zákazníkem
K dnešnímu blog postu mě inspirovala přednáška „Jak proniknout do zákazníkovy hlavy“ od Juraje Saska na Povinném čtvrtku ...