Jak nastavit a vést obsah na online projektu, aby všichni byli happy

Obsah je jedna z disciplín, která snad bordel přitahuje. Jak nastavit a vést obsah na webovém projektu, abyste si za pár týdnů nebo měsíců netrhali vlasy, že je to jeden velký chaos? Předám vám pár tipů ze své každodenní praxe.

Myslete strategicky už před první čárkou

Přiznám se – mám ráda líné lidi. Je to proto, že si chtějí maximálně ulehčit život, a tak rádi automatizují a nastavují blbuvzdorné procesy. Také většinou nevymýšlejí za každou cenu originální kraviny, které pak akorát komplikují launch projektu. Už při plánování obsahu proto rozmluvte klientovi bombastické nápady na user-generated content nebo nerealistické představy o možnostech personalizace – tam nejčastěji narážíme při realizaci na problémy. Zákazníci ne a ne přispívat svými zkušenostmi a příběhy a personalizované hlášky uživateli vyhazují nesmysly, i když jejich kódování zabralo skoro víc času než samotný web.

Řekněte si na férovku, kdo a co bude dělat

Když už dáte průchod odvážnějším nápadům, řekněte si s klientem, kdo dané informace a podklady může dodat. Nenechte se ukolíbat tím, že se to „pak nějak udělá“. Neudělá a vy budete viníkem, že obsah není ready. Pokud už v přípravné fázi nevíte, kde podklady pro copy seženete, odpískejte tento druh obsahu, nebo ho přesuňte do druhé fáze po spuštění projektu.

TIP: Slíbil vám klient, že na obsahu bude dělat jeho interní zaměstnanec? Pokud mu platí 120,-/hodinu, má dalších trilión povinností nebo klasickou zaměstnaneckou mentalitu, že plat přijde tak jako tak, zázraky nečekejte. Případně si ho otestujte na zkušebním zadání, a pokud po něm další hodinu jeho text opravujete, vezměte si raději komplet produkci pod svá křídla.

Připravte obsahovou roadmapu

Domluveno? Tak obsahové aktivity a úkoly rozložte do „roadmapy“, podle které se pojede a každý člen týmu v ní uvidí, co se zrovna řeší a do kdy to má být hotové. Pokud pro roadmapu zvolíte nástroj, kdy k jednotlivým milníkům můžete i odpovídající obsah nahrávat, máte nakročeno k hladké a přehledné spolupráci bez dohledávání a přeposílání. Za sebe mohu doporučit Trello nebo Basecamp. V Asana se mi s dokumenty pracuje špatně, protože pokud task uzavřete, dokumenty najdete v jedné společné složce na jedné hromadě.

Obsah je ready a je čas ho nahrát na web nebo do aplikace? Přečtěte si článek Jak naplánovat spuštění nového webu, pokud jste copywriter nebo obsahový stratég.

Máte tip na nástroj, kde se dobře pracuje s obsahem? Napište mi na Facebooku.

Rubriky článku:

Mohlo by vás zajímat

Jak dělám obsahovou strategii pro online projekt: 3. díl Validace a finalizace
Jak dělám obsahovou strategii pro online projekt: 3. díl...
Když už jste nashromáždili data, roztřídili je a dali jim tvar, je na čase zainvestovat čas nebo peníze do validace toho, co j...
Co nezprasíte sami, zprasí se jinde
Perfekcionismus v copywritingu a pravda o překlepech
Když jsem před 8 lety začínala pracovat v agentuře, moje šéfka a naše hájedničková „copymáma“ Jana říkala, že 2 překlepy ...
Povinný čtvrtek byl plný vína a konkrétních příkladů
5 tipů, jak v copy obhájit cenu před zákazníkem
K dnešnímu blog postu mě inspirovala přednáška „Jak proniknout do zákazníkovy hlavy“ od Juraje Saska na Povinném čtvrtku ...
V copywritingu se nesmí nic přehánět
5 copy trendů roku 2016, ze kterých se rychle stalo kliš...
Když se to s nějakým obratem, frází nebo slovem přehání, za chvíli se z nich stane obehrané klišé. U kterých evergre...
Annacopy.cz na akci Psychologie a reklama v březnu 2024 v kině Přítomnost
Report z akce E-shopista: Psychologie a reklama – tipy j...
Včera jsem po delší době zavítala na nějakou marketingovou konferenci, a protože se dlouhodobě zajímám o psychologii prodeje a...
Jak nahrát texty na web a nezbláznit se při tom?
Jak naplánovat spuštění nového webu, když jste copywrite...
Kreativní fáze tvorby webu je za námi a teď je potřeba nové texty správně a s pěknou úpravou „namlátit“ do redakčního sys...